mai 02, 2013

Vento de Maio 2013 - 5 aastat Capoeira Angolat Tartus

2013 plakat


























Veidi ka meenutusi aastast 2008 - katkendeid jutustusest Kuidas Ma Köie Vöö Vastu Vahetasin ehk Üks Grupivahetuse Lugu:

Vento de Maio, mis sai toimuma 23.-25. mail, nime tuletasin pärast seda, kui veel Senzala L-ga asju arutasin ja ta nime Belo Horizonte (Ilus Horisont) maha tegi, kuna see on (loomulikult) linn Brasiilias. Dorado põlv oli aga tugevalt vigastatud ja ta pakkus, et saadab enda asemel tol ajal tal Bordeaux’s külas olnud Mestre Zé Baiano, kes küll pelgavat keelebarjääri tõttu lennukite vahetamist, aga tuleks. Ent pärast mõningaid kahtlusi, kas mitte ei peaks lennureisi ja workshop'i vältima kartuses ennast rohkem vigastada, Dorado saabus vaatamata L-i seda ära hoida püüdvale e-kirjale ja üritus toimus Puškini gümnaasiumis Riia mnt 25. Kohal oli ca 8 õpilast, sest mäletan, et saime kokku terve bateria (Dorado tõi kõik pillid peale ühe pandeiro ja suure atabaque, mis meil olemas olid). [..] Mäletan, kuidas Dorado laulis oma ladainha't No toque de Angola, millest ma siis veel tervenisti aru ei saanud, aga mis väga meeldis.
[..]
2008. aasta maiks esimese Ventoga samale ajale olin korraldanud ka Festa do Brasili Illusionis, kuhu kutsusin ja tuli Eestisse esimest korda dj Franco Zé Carioca, keda olin Manchesteris elades Bonana klubis Brasiilia peol plaate mängimas kuulnud. Franco saatis mulle mitmeid e-mail'e enne kui ta kohale jõudis – ta esialgu arvas, et teen nalja ning pärast tahtis ennast igakülgselt Eestiks ette valmistada. Tegin talle hotellibroneeringuid jms (tal oli allergiaid jne); eesti keelt oli ta õppimiseks välja kirjutanud ja pidas paberil korralikku arvestust oma kulutuste kohta. Panin ta samuti ööbima Pepleri 14 ühikasse, koos San Antonioga, kelle olin ka tellinud peole plaate mängima (tuli välja, et Franco on Antoni ja mitmete Eesti dj-de iidol – ta kutsuti R2 saatesse Jazzitup oma mixi esitama* –, sest oli kitarri mänginud legendaarses The Jazz Defektors bändis.)
[..] lisaks olin Tallinnast kutsunud esinema oma tuttavad ameerika-eestlase Jei Virunurme ja brasiillanna Denise Fontoura, kes esitas oma hiphopi-lugusid. Käisime peol ka Dorado ja teistega.

*

Kommentaare ei ole:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...