Käisin
Brasiilias.
Väheke sai
trenni tehtud, paaris rodas käidud ja Rio mägede otsa ronitud.
Et
Brasiilias oli suvi algamas, siis oli ilm kuum ja õhuniiskus suur. Ööd olid ka
parajalt palavad, nii et tihti tuli eluga riskides kasutada lohakalt seina
ühendatud elektridušše.
Rios ööbisin
Vila Carioca hostelis, mis ennast viimased aastad Facebookis üliagressiivselt
reklaaminud. Täitsa rahule võib jääda: hommikusöök on hinna sees, wifi on
tasuta, külmikust saab paari reaali eest õlut ja administraatorid tunnevad
kohalikku elu.
Käisin ära
põhilistes kohtades: Suhkrupeamäe otsas ja Corcovado mäel Kristuse kuju juures
siili udus mängimas, Copacabana ja Ipanema randades higistamas, Lapa viadukti
ja Selaroni treppide juures ja Santa Tereza linnajaos, kus kahjuks kollane
tramm oli liiklusest kadunud, sest oli aasta tagasi rööbastelt välja pannud.
Trennis
käisin M Carlão koolis, keda ennast kohal ei olnud, nii et trenni andis
tema värske treinel Fatima. Tunne oli umbes selline nagu oleks riietega saunas.
Peamisse
kohta, mis mind huvitas, M Formiga juurde Niteróisse, aja viletsa planeerimise
tõttu ei jõudnud.
São
Paulo tervitas mind kohe sajuga, ehkki algul peene, romantilise garóa ehk uduvihmaga, mis tegelikkuses
tähendab sealse ülekoormatud linnatranspordi veelgi aeglustumist. Aga jõudsin
sellele vaatamata M Plínio trenni, mida andis CM Freguesia. Eriti hästi jäid
meelde sealsed cabeçadad.
Järgnevate
päevade jooksul võtsin osa selle grupi esinemisest Brasiilia indiaanlaste
guaranide juures (kus rodast võtsid osa ka auväärsed M Môa do Katendê ja M
Gaguinho – M Pastinha õpilane), nüüdseks 88-aastaseks saanud M Ananiase samba de rodast, mille külalisteks olid
kauge Kirde-Brasiilia Acupe linna sambatajad, ja lõpuks käisin Morro do
Querosenel, kus toimus Bumba Meu Boi ehk „härjatagumise“ pidu (härjaks kostümeeritud
osalejat aeti taga samal ajal tegevust kommenteerivad laule lauldes, kuni
lõpuks härg hukati ja kõigile pakuti selle verd juua). Kahte viimast üritust
saatis vihm nagu sellele suurlinnale kohane.
Salvadori
jõudsin ka. Enne vanalinna ja M Lua Rasta külalistemajja minekut sattusin Pituba rannas puxada de redele
ehk võrguga kalapüügile, mis neil käib väheke teistmoodi: võrk viiakse kanuuga
rannast eemale vette ning kahest otsast tõmmates jäävad kalakesed selle sisse.
Kahjuks minu lõbuks temaatilisi laule ei lauldud, ehkki samateemalise
rahvatantsu proovimine oli kunagi selleks lootust andnud.
puxada de rede |
Igreja do Bonfim (oli vanalinnast ca 6
km kaugusel ja ei hakanud seiklema sinna)
E Mercado Modelo (käidud: suur turg
igasugu kohaliku nänniga nagu igal pool)
Ladeira do Pelourinho (käidud: nõlva
otsas kõrgub Jorge Amado muuseum)
E Baixa do Sapateiros (käidud: nõlva
jalamil asuv tänav ja linnaosa)
Falar na Cidade Alta (käidud: pm kogu
kõrgemal asuv vanalinn)
Eu me lembrei do Terreiro (käidud:
vanalinna keskväljak baaride ja pideva capoeirashow’ga)
Igreja de São Francisco (käidud: üsna M
Lua ateljee kõrval asuv rikkalikult kuldkaunistusi täis kirik)
E Praça da Sé (käidud: katedraali väljak; sé on port. k-s katedraal)
Aonde ficam as baianas (nähtud: kirevalt
riietatud naised ootamas, et neist pilte tehtaks, mille eest raha küsida..)
Vendendo acarajé (proovitud: ..või
müümas kohalikku kiirtoitu, millest koostisosadest mulle maitsesid vaid
krevetid)
Por falar em Itapoã (linnast eemal asuv
populaarne rand, kuhu ei jõudnud)
Lagoa do Abaeté (linnast eemal asuv
populaarne järv, kuhu samuti ei jõudnud)
Lisaks
käisin politsei valve all olevas capoeira-kindluses Forte da Capoeira, kus
asuvad 7 meistri ruumid (kohal oli neist M Curió), pärast pikka ootamist sõitsin üles-alla Lacerda
liftiga, mis ühendab Pelourinho all- ja ülalinna ning sattusin kuulsa Farol da
Barra majaka juurde.
Vahepeal oli
võimalus käia ABCA (Brasiilia Capoeira Angola Assotsiatsiooni) rodas, mida
juhtis M Pelé de Bomba ja kohal oli ka M Gildo Alfinete (M Pastinha õpilane),
kes tundis huvi, kust ma pärit olen ja kas teda ikka tean.
Ikka teadsin.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar