veebruar 27, 2008

Capoeira-poeemid 3 - Sou capoeira

Veel üks mu lemmikuid, Mestre Suassuna Sou capoeira / Olen capoeira

Sou capoeira olha eu sei que sou / Olen capoeira, vaata, ma tean, et olen
Eu vim aqui foi para mostrar / Tulin seda siia näitama
Faço bonito só porque tenho talento / Teen ilusasti, sest mul on annet
E solto meus movimentos com a voz no coração / Ja mu liigutusi saadab südame hääl

Que amor é esse que trago no coração / Mis armastus on see, mida kannan südames
Uma alegria e uma vontadade de ficar / Üks rõõm ja tahtmine jääda
São Bento Grande, Iuna e Cavalaria / São Bento Grande*, Iúna** ja Cavalaria***
Quando toca me arrepia hoje é dia de jogar / Kui mängib, läbib mind värin, täna on päev mängimiseks

E o cantador solta a voz pro povo ouvir / Ja laulja tõsta häält, et rahvas kuuleks
Berimbau viola arma a roda e solta o som / Berimbau viola lae roda ja võimenda heli
A meia lua é ligeira e corta o vento / Meia lua on kiire ja lõikab tuult
Capoeira joga dentro como o mestre me ensinou / Capoeira mängib lähestikku nagu mestre mulle õpetas

E o capoeira é astuto e é velhaço / Ja capoeira on intelligentne ja on kaabakas
É inimigo do perigo e confusão / On ohu ja segaduse vaenlane
Mas ele sabe o valor de uma vida / Kuid teab elu väärtust
Por isso corre de briga e quer mais é vadiar / Seepärast hoidub võitlemast ja tahab pigem hängida


* São Bento Grande - enimkasutatud berimbaurütm rodades
** Iúna - teatud lind; berimbau rütm puhuks, kui mängivad professorid ja mestred
*** Cavalaria - ratsavägi; berimbau rütm, mida capoeira keelustatuse ajal kasutati politsei eest hoiatamiseks

Kommentaare ei ole:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...